måndag 9 mars 2009

Maestro!

Ni vet det där med att Finnar inte kan göra bra musik... Trots att de via melodifestivalen gör allt för att understryka den tesen, så har jag gladerligen upptäckt att det nödvändigtvis inte stämmer. Finnar gör mycket musik på finska, vilket ju är en naturlig förklaring till att publiken inte sträcker sig så långt utanför landets gränser (melodier räcker långt, men det är rätt trevligt att förstå texten). För er som redan skaffat Spotify (J, hur går det med det?) listar jag några guldkorn (som jag nyligen upptäck... betyder inte att de inte funnits länge) som visserligen är ganska mainstream, men ändå... kanske kan ge Finland några poäng ;) Så knappa in:

Happoradio Che Guevara
Happoradio Puhu äänellä jonka kuulen
Apulanta Vauriot
Eppu Normaali Joka päivä ja joka ikinen yö
Sturm und Drang A million nights

Godnatt!

3 kommentarer:

JEnny sa...

Alla har spotify utom jag...
Försökte fixa en invite från det där stället, men jag fick aldrig någon.
Tänk på all finsk musik jag går miste om, dagligen!!

Jani sa...

Hej jenny

Om du lämnat din email så får du en invite så småningom, den är seeg den sidan. Annars ser du din invite genom att klicka på länken under boxen där du angav din adress på deras hemsida.

Jani sa...

Tack för tipsen, jag skall lyssna in mig på dem så snart jag hinner!

sköt om dig!