tisdag 17 februari 2009

Snart

Lyssnar på Vaya Con Dios, tittar ut genom fönstret på folk som sitter och pimplar i solen. Termometern visar -15. Snart klär jag på mig min rosa skumkaramell-dunjacka och beger mig till jobbet. Snart fryser jag om fingrarna på promenaden hem från skolan med barnen, för att jag inte har hittat varma vantar. Snart tänker jag återigen att imorgon ska jag köpa vantar. Snart sitter jag vid pianot och berömmer barnen och ber dem ta stycket en gång till, fast långsammare. Snart påminner jag dem om att ta med sig tallrikarna till diskmaskinen. Snart säger vi vi ses imorgon till varandra.

Snart kommer bästis.

Snart spricker jag av förväntan.

5 kommentarer:

Jani sa...

jag vill oxå pimpla!
har inte hunnit med det än. Min bil har förfrysit sig, den gör 40 max 50, hoppas på varmare väder...
snart ses vi igen!

Saara sa...

:) Inte lätt att gå på höga varv i denna kyla!
Se till att hinna njuta av vintern! Ut och pimpla. Nu!

tlehikoinen sa...

Jag har pimplat! Idag! :)

Jag har inte fått fisk. Idag. :(

Men jag har pimplat! Idag! :)

Saara sa...

Åh, din lediga skogsmulle!

Anonym sa...

http://www.spotify.com/en/#top hae täältä oma spotify käyttäja tunnus ilmaiseksi. Kokeile jos onnistuu. Tomille myös /Isä