måndag 9 februari 2009

Nyss var jag på bra humör

Vilken helg! Och vart tog den vägen? Tjoff...
Fredag förmiddag: skeppet kom lastat med mattor, högtalare, digitalbox, lakan, kuddar...och det roligaste, mina päron och min äldsta bror! Efter någon timmas fixande i lägenheten åkte vi för att kolla in Tre. Dock var hälften av mina föräldrar inte utrustad för finsk vinter, och min stackars febriga bror led av öroninflammation. Så vistelsen på stan lämnade mer att önska... Men vi hann med något av det viktigaste, och det av en ren slump (felkörning med bilen), nämligen "svart korv" på Tammelas torg. En sväng på salutorget och SOKOS köpcentrum, samt lunch på en dansk krog fick räcka. Resten får vänta tills i sommar :)
Efter att ha fyllt på mantalet med 1 (min pojkvän), tog vi en nordlig riktning. Mot Virrat. Där väntade en supertrevlig kväll tillsammans med min andra brors familj, svärföräldrar samt min farbror med familj! Maten var god. Sällskapet det bästa. Och pojkvännen klarade eldprovet. Eller??! ;)
Lördagen, som gick mins lika fort den, spenderades i Bröderna Keskinens schoppingmekka. Med höjdpunkt då vi hälsade på farbrorns familj, som övernattat i Keskinens Ankeborg-inspirerade hotellsvit :)

Nu är det vardag, men helgens melodier klingar fortfarande i öronen. Lite som ett tåg som svischar förbi fort, men som lämnar kvar upplevelsen och ljudet av "tåg" långt efter att sista vagnen dragit förbi...

Två medlemmar ur den vackraste syskonskaran

Farbror Joakim? ..Eller Saaras farbror och kusin?

3 kommentarer:

tlehikoinen sa...

Bah! Vadå eldprov?! När han hamnar på en obskyr vinyl-bar i utkanterna av TRE´s centrum, DÅ kommer eldprovet.

Borde väl du veta... ;)

F.ö väldigt snygga grabbar på den övre bilden där. Särskild han till vänster...

Saara sa...

Så att hamna mitt i en närapå släkt-träff räknas inte..? ;)

Vah? Vinyl? Vaddå? Har jag inget minne av... (...shouldn't have said that!)
:D

Blir det nån Paolo eller?

M. Mallikas sa...

"med 1"

:b