söndag 15 februari 2009

Och så lite Singstar på det..

Näh...inga djupa lärdomar om livet idag på bloggen. Hjärnan är ändå för...söndag...för det. Är alldeles för mätt, för varm, och har kollat på alldeles för många avsnitt av In treatment på M's inspelningsbara digitalbox.
(...Jag bad honom spela in ett avsnitt för ett par veckor sedan. Han har spelat in dem sedan dess utan att jag bett eller påminnt honom... Jag tror kanske...det här kan vara någnting stort ;) )
Vi var ute på Näsijärvi (sjö) med hundarna. Jag skulle åka skridskor -vilket jag gjorde. Men huva! Vad usel jag var..! Skridskorna kan jag visst inte skylla på, för de är nyvässade. Kan jag skylla på att det var andra gången för säsongen? Tror jag får lov att göra det... Det var bambi-på-hal-is going on there. Mikko sa att Det såg ju ut som att man hade satt skridskor på mig! :D ...Åh vad jag gillar det. Att han inte smickrar mig. Att han aldrig "sweet talkar". Att han säger saker som de är, utan "förfining" :) No bullshit.

Alla hjärtans dag, som i Finland är "vännens dag", spenderade vi kvällen hos M's kompisar Mika och Laura. Spelade wii, gnuggade geniknölarna med TP... och som topping, lite singstar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, utan att man riktigt märker det så blir man utfasad, bit för bit.
Fredagsfika byts mot hundpromenader. PS2 mot Wii. Greys anatomy mot In treatment.
Och boom, så har någon skapat sig ett hållbart planerar-för-en-framtid-i-det-här-landet liv.

Saara sa...

Vad ska jag göra i brist på allt det där som jag saknar där hemma ;) Inget. Jenny inget, slår fredagsfika. PS2. Greys Anatomy. Om de görs tillsammans med dig...

;)