onsdag 4 februari 2009

Efter köande på banken

Vad ska det bli av mig? Den frågan dyker upp då och då. Kanske speciellt när jag hör via facebookvägen att det planeras 9ans klassåterträff. Hu! Finns det något mer....bittersweet? Alla vet ju vad de är till för. Och av samma orsak vill man gå...av nyfikenhet, vad blev det av alla? Kanske någon, som inte känner mig, läser in ångest över att inte ha "blivit något" mellan raderna. Men det stämmer inte in på mig. Inte längre. Jag vet att jag är väldigt mycket. Att jag har gjort väldigt mycket. Jag är stolt över vart jag står (i livet). Utan titel och yrke, men med jobb. Och jag vet att jag även kommer att hitta mitt call i framtiden...

Och vad det än må bli av mig, så blir jag aldrig en illaluktande gubbe. Det är väldigt trösterikt.

En sak till. Tjejer! Nästa gång ni funderar på att gå på spa, köpa hårspray, vaxa benen, sola solarium...glöm det och skaffa er en riktig verktygslåda (inte de där rosa förbannade sakerna som säljs lite här och där)! Om ni (av någon anledning) undrar varför, kan ni fråga mig... :) Kram!

Inga kommentarer: