lördag 17 januari 2009

Vems är elen?

Säng, säng, säng... Jag har köpt en säng! På Suomisoffa :) Säljaren fick mig tom att lägga till några hundralappar för att få en inhemsk säng. Allergitestade och schysta varor, var hans argument. Sånt snack köper jag. Det är förövrigt en sak som skiljer Sverige och Finland, att i Finland är man mycket mer för inhemsk tillverkade saker, mat osv. Det finns en speciell symbol, som talar om för konsumenten att en produkt är tillverkad i Finland. Något för Sverige att efterapa tycker jag; det främjar landets ekonomi, det ger arbetstillfällen, det är ekologiskt...
Så. Saara went political.

Nu har jag gjort det! Jag har räknat hur många trappsteg det är till busshållsplatsen hemifrån mig. Håll i er (Furber Stairs-Australien-wannabe), det är 350 trappsteg upp och 150 trappsteg ned. Valross-andnings-stadiet brukar infinna sig ungefär vid steg 200. Resten är bara pur plåga ;) Men. What doesn't kill you....
Jag kanske skulle tillägga för alla dem som blev avskräckta nu och vägrar hälsa på mig, att busshållsplatsen till stan ligger nära och bra, inga trappor. Lovar. No hätä.

Dagens Tre-fakta är inte så givande om du inte kan finska. Men. Bussen här kallas för Nysse. "Nysse tulee sieltä..."

Kolla in J's fina bild på min nya lya på http://www.hurry.se/index.php?d=20090106

Inga kommentarer: