torsdag 8 januari 2009

-19

Har ni varit ute på månskenspromenad i skogen med en häst, en ponny och en tacka? Det har jag! Dock var det premiär även för mig igårkväll. Jag och M var ute på landet och jag fick äntligen träffa M's bästis R - en pratsam och trevlig hästflicka.
Sitter på golvet i min nya etta och bloggar. Nu är den första natten avklarad. Frös som en liten gris. Måste köpa säng.
Tänkte klara av julen på ett par rader... Den kom och gick som den brukar. I år lite extra mysig i och med att hela familjen var samlad. Och så hade J och jag vår första egna gran! Den blev stulen. Och så skaffade vi vår andra egna gran! Den var sagolikt vacker, iklädd ikea-pynt för 7kr. Lite släng av vinterkräksjuka var det också i familjen. Spännande. Vem får den, vem får inte? Svalde vitpepparkorn och höll tummarna. Det fungerade.
Nyårsafton spenderades traditionellt med gänget, med lite nytillskott (vissa över 20, andra under 1). Maten var god, likväl sällskapet. Och riktig fart blev det med J's nyinköpta PS2 med Abba-singstar :) Vilka oanade talanger det kröp fram!!
Hemma i Tre fick jag besök av min vän J (www.hurry.se). Vi spenderade några riktigt trevliga dagar med att springa runt i Tre, fota, basta, filosofera och basta. Fick riktigt fina souvenirer från Afrika, och J's mamma hade skickat med sin egengjorda senap! Kändes som en andra julafton. Fick som avslutning hjälp av J och M att flytta mina grejer till nya lyan.
Nu är det vardag igen, och jag har en lång lista på saker att göra. Och då hjälper det föga att Tre's elbolag bara låter mig lyssna på deras telefonkömusik (fåniga saxofontolkningar av chicago mm.) och dessutom har mage att ta betalt för det!! Nåväl..
Hoppas året har startat bra för er alla! Och god fortsättning på 2009!

Inga kommentarer: