onsdag 21 januari 2009

Elen är min!

Kom ihåg att berömma er själv. Klappa er på ryggen när ni gjort någonting bra. När ni tänkt någonting bra. När ni klarade av en situation bra. Eller, när ni helt enkelt klarade situationen. Andra kanske uppmärksammar det. Berömmer er. Oftast inte. Men det är du själv som har den största impakten på dig själv.

Jag fortsätter att studsa runt mellan olika myndigheter på förmiddagarna, och ta hand om barn på eftermiddagarna. Förresten. Ta hand om. Inte riktigt rätt uttryckt, de är ganska självgående. Men uppmuntrar, berömmer, argumenterar, tjatar, diskuterar, skrattar...med barn.

Var på magistraten igår. Nu är jag officiellt och fast bosatt i Finland. Mamma!
Fick även klarhet i el-frågan och var på arbetsförmedlingen. Igår hade jag klappat mig själv på ryggen, om jag inte somnat som en gris på min nya, hårda säng.

Inga kommentarer: