måndag 26 januari 2009

Att läsa

Jag lär mig hela tiden. Varje dag är det någonting denna grymma, underbara värld vill lära mig. En sak som jag (kanske bara med en liten gnutta sarkasm) tänker på, är att jag lärt mig att arbetsgivare (läs chefer) inte har att skriva arbetsintyg till sina undersåtar högt på prioriteringslistan. Snarare låååångt ner. Vilket i och för sig är förståerligt. Det är inte det vi vill att chefer främst ska ägna sig åt. Ändock. Det blir väldigt knepigt för undersåtarna (läs mig) att jaga runt efter dem, och att klara sig i ett intygs-älskande-land. Som Finland. Lite statistik.
Det tog min senaste arbetsgivare 2 månader och en påminnelse. Arbetsgivaren innan det 11 månader och fyra påminnelser. Nu är den tydligen på väg. Och innan det. Tja.. dem har jag inte ens fått tag på. Slutade där för ett år sen.

Tänkte på en sak. Hur jag mår, alltså mitt emotionella tillstånd, är väldigt förknippat med hur mycket jag läser. När jag mår bra läser jag mycket. När jag mår dåligt, är stressad...läser jag inget. Tar mig inte tid. Kan inte koncentrera mig. Läser jag nu?
Nej.
Men har skaffat mig ett lånekort ;)

Inga kommentarer: