måndag 13 juni 2011

Spontanfödelsedag

I förrgår låg jag i slottsparken och läste slutet på Igelkottens elegans. Kepsen var nerdragen och solglasögonen på. Jag hoppas det undkom de tre killarna som satt lite längre bort med sin mäyräkoira (sexpack fast tolv) hur mycket jag grinade under min lätta förklädnad ;) Jag förstod kanske 3/4 av boken - den är väldigt filosofisk - men slutet. Ett av de vackraste och mest gripande. Läs den.

I samma park befann jag mig igår. Råkade snubbla över en gratis jazzkonsert - med musiker från försvarsmakten :) Höjdpunkten var när ett stooort gäng alldeles för energifyllda gurksalladspojkar (dagen till ära iklädda gråa kläder) sjöng och spelade Beyonce's Crazy right now. Kan kontrasten bli roligare?

Har ni någonsin skickat tillbaka en maträtt på restaurang? Min första gång var igår. Och så perfekt Jante som jag är, kände jag mig såklart som en bov. Men jag hade nog inte ätit den torra kycklingen, ens om jag klantat ihop den själv hemma. Kände mig lite stolt faktisk. "Saara äter inte vilken torr kyckling som helst." Whohoo! "Saara känner ett visst egenvärde." Whohoo!

Inspirerad av Paloma.

Att bada
I regnet
Är som att äta choklad
I smyg

2 kommentarer:

tlehikoinen sa...

"Norwegian wood" av Haruki Murakami rekommenderas också. Gripande slut, även där. :)

Saara sa...

Yes, bra! Behöver ju en ny bok nu :)