tisdag 14 juni 2011

Pappa printer

I augusti-september (26.8-11.9) håller vi, som var i Afrika, workshops för barn och vuxna samt ställer ut våra alster (och lite annat Afrika-relaterat) på Tavastehus stadsbibliotek. Mambo Tanzania! heter utställningen :) Jag fick förfrågan om jag vill ställa ut några bilder i utställningen. Napp! Gjorde idag en första bekantskap med printern, som jag eventuellt ska använda. Jag och två lärare begav oss till det större campuset för att få en snabbkurs i hur man använder printern. Det var mig en stor mojäng - såg ut att ha ätit upp ett antal av sina mindre kollegor.

Vet inte om mina bilder håller för att ställas ut. Men det är en för smaskig chans för att låta den smita iväg. Det blir säkert 3-5 bilder - utrymmet är inte så stort. Funderar mer och mer på att välja Media som ett sidoämne (i bemärkelsen fotografi och grafisk design). Problemet är bara att det inte finns kompetens att ge de kurserna på vår skola... Får kanske bli en termin någon annanstans. Sverige? Australien?

1 kommentar:

Joakim sa...

http://www.novia.fi/
(Kolla in utbudet i Nykarleby...)