onsdag 1 juni 2011

Paljon onnea vaan!

Helt plötsligt adderades ett åt till det nummer som ska representera min käre sambos ålder (själv misstänker jag att han i själva verket är yngre). Men men. Firas det år, ska det vara smörgåstårta. Och ska det lagas smörgåstårta, krävs ett telefonsamtal till Sverige, och ett recept från 70-talet(?), som ägs av min mor. Det är nämligen det enda som räknas som smörgåstårta, enligt mig. Allt annat är bara plagiat :)

Vi hade hjälp att äta upp tårtan (plus en vegetarisk sådan) av T&A, samt fyrbente energiknippet Mare (fast han fick bara en salami i smyg). T hade bakat fantastiskt gott rågbröd, som vi fick som inflyttningspresent. Till det kom även ekologiskt smör och hemlagad mjöd. Bra vänner där :)

Håller för första gången på med att driva upp plantor (heter det ens så?) - vad fantastiskt kul! Det första jag gör på morgonen är att gå och titta hur mycket de växt under natten. Vår balkong ska bli en riktig oas :) Pikkuhiljaa.

2 kommentarer:

JEnny sa...

Åh, suck!

Saara sa...

Man borde vara här ;)