söndag 26 april 2009

There goes the vinterpäls

Det enda negativa med den intensiva men sköna helgen, var att nu känner jag mig ensam och uttråkad i min lilla etta i stan...
Jag och M tog bilen och körde uppåt i landet, för att hälsa på min bror med familj! Som för att förhöja det hela, så hade vi årets varmaste helg! Jepp, även vi här i kalla Finland börjar så sakterligen tina upp ;)


Till en början fick vi guidning av N, tre år, som visade oss allt på gården... från traktorn, till äppelträden, till gropen där brorsan lagar rosvopaisti på somrarna. Sedan följde "kaffe- och tebjudning" ur plastservicen som han just fått av oss. Någon som inte visste bättre hade kanske sagt att kaffet såg ut som en sten målad till nyckelpiga ;) Men vi andra visste att det var sockerkaffe (och te till Saara...) Andra läckerheter som det bjöds på:


Vi hjälptes åt att "sjösätta" bryggan, eftersom isen äntligen hade smält. Och senare på kvällen när vi badade bastu använde vi densamma för att ...ja, bada! Hur det kändes? Ungefär som att bada någonstans där isen precis hade smält... Om jag hoppade i en gång till när jag krampaktigt tagit mig upp för stegen? Nej. Men piggare har jag nog inte känt mig på ett halvår ;)
Från det ena till... världens coolaste kille:



Vad skulle jag inte ge för att se så bra ut i solbrillor!
Nu är det snart valborg, och jag väntar med spänning om min Sima kommer att lyckas. Det är första gången som jag gör det själv (med M som hjälp!) Om du kommer och hälsar på, lovar jag att bjuda dig på ett glas!

3 kommentarer:

Joakim sa...

Fisken ser bekant ut... Fångade du den när du badade?

Saara sa...

Ja...med tänderna! Vilket under att vi kunde låta bli att äta den, va?!

Anonym sa...

Ingen SIMA fick man...! / Riikka
(Koska se vappu oli?)