onsdag 17 december 2008

Dagen före

Och så var det dan före dan. Dan före avresa till Svea rike. R frågade mig om jag varit "utomlands" så länge förut, som jag nu varit i Finland. Och det har jag faktiskt, NZ och Thailand leder fortfarande... Apropå det. Undrar om mina vänner kommit hem från Asien, eller om de är fast i Vietnam någonstans?
Så. Dagen före. Det har firats ordentligt med en tur på Tres jultorg, en alltför söt men underbar fika på Wanha Vanilja och en promenad med hundarna Sunny och Tara. Allt ackompanjerat av några minusgrader samt enstaka snöflingor, som gav den rätta stämningen. Sällskap hade jag av the mysterious M :), som det kommit lite nyfikna kommentarer om. Hihi. Håller er på sträckbänken tills ni vågar ringa (jee, ett ultimatum!)
Slank förresten in hos en optiker på ren impuls, och som vanligt kom en vänlig säljare fram som blixten (servicen är tio gånger bättre i Fin än i Sve). Hon guidade fram mig till ett par bågar, som överraskande nog passade bra. Fick en tid till undersökning 20 minuter senare. Och vips. Beställt och klart. Saara goes impulsiv i Tre. Jag som velar fram och tillbaks i flera veckor... Samma sak sist jag var i affärer med M... hittade jättemånga julklappar. Shiiit....mannen har effekt på mig. Det här kan bli dyrt....



Ps. Min bästis J har hittat på en ny dans. Den heter stuprörsvalsen.