måndag 25 maj 2009

Äppel päppel...

Lyssnar på "Come together" (Michael Jacksons version) och myser i eftervärmen av den trevliga helgen. Denna gång var det Päronen som ärade Tre med sin närvaro! Vi åkte kors och tvärs staden, åt lagom många munkar, tittade på utsikter, gick i trappor (oundvikligt där jag bor!)... samt undvek att bli ihjältrampade av 10200 tjejer som sprang Likkojen lenkki (typ vårruset). Päronen fick sig även en kulturinjektion i form av musikalen Vuonna 85.
Mamma fick återuppleva sina gamla hemkvarter och pappa fick äta stekt siklöja. Jag tror de var nöjda :)





Har som sagt börjat springa... I små portioner (för att behålla motivationen), några gånger i veckan knyter jag på mig dojorna och beger mig ut i naturen. Har till min glädje även lyckats lura med mig M. Och faktiskt är det inte alls så tråkigt som jag befarade. Tvärtom... det grönskar och doftar... Och ibland blir rundan värsta historietrippen, då man springer över gamla skyttegravar i skogen, som vi gjorde i söndags. Konstig känsla.
Snart är det skolavslutning, vilket innebär heltidsjobb för mig. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot sommardagarna med en 6 och 7 åring. Men innan dess väntar jag på ett brev som ska tala om för mig när jag ska grillas i Tavastehus....

2 kommentarer:

Joakim sa...

Vilka "trappor"??? frågar jag med oförändrad rethosta och fortsatt krampande ben... :)

Saara sa...

Hahahahahahaha... Du kom faktiskt upp på tal i helgen (i samband med trappandet) Alla var rörande överens om att det var typiskt Joakim... ;)